Simson S51. Hmm... trochę historii :) Simson ten produkowany był od 1980 roku, przeznaczony przede wszystkim dla młodych użytkowników. Wyposażony w silnik M531/541 zablokowany ze skrzynką biegów z kliinem przesuwnym. -S51 N: wersja podstawowa, z ubogim wyposażeniem elektrycznym i trzybiegową skrzynią biegów (produkcję zakończono w 1988 roku) -S51 B1-3: wersja wyposażona również w trzybiegową skrzynie biegów , ma wyposażenie elektryczne z lampami kierunkowskazów, światłem postojowym, 25W reflektorem i sygnałem dźwiękowym, -S51 B1-4: wersja podobna pod względem wyposażenia do S51 B1-3, wyposażona w czterobiegową skrzynkę biegów, na pokrywie sprzęgła umieszczono cyfrę "4" -S51 B2-4/1: wersja ta zastąpiła w 1983 roku motorower S51 B2-4 wyposażony w zapłon elektroniczny i 35W reflektor, zmodernizowanymi elementami wyposażenia w porównaniu z poprzednikiem były gumowe osłony nóg widelca teleskopowego, wyprofilowane siedzenie oraz odchylana dźwignia rozruchowa, -S51 Comfort: wersja produkowana od 1983 roku, zmodernizowana wersja S51 B2-4, jest wyposażona między innymi w obrotomierz, podpórkę poczną, wyłącznik światła "stop" hamulca przedniego koła , lampkę kontrolną światła drogowego oraz prawe lusterko wsteczne, obrotomierz pomaga podczas zmiany biegu (zbyt duża prędkość obrotowa podczas zmiany powoduje wzrost zużycia paliwa), nowe opony o profilu K35, mają istotne znaczenie dla zwiększania bezpieczeństwa jazdy, zwłaszcza podczas ruchu na zakrętach, bruku i w koleinach, -S51 E: wersja produkowana od roku 1982, przeznaczona do jazdy o bardziej sportowym charakterze, do jazdy w warunkach terenowych, otrzymała nazwę "Enduro" -S51 E/4: wersja uproszczonej instalacji elektrycznej, tańsza od wersji "Enduro" (produkcję zakończono w roku 1988) |